Slider04
Slider04
Slider02
Slider02
Slider01
Slider01
Slider03
Slider03

MISSIE 

Diagnost-IQ is een 24 uurs laboratorium waar klinisch chemische analyses worden gedaan. Onze missie is het optimaal ondersteunen van de cliënt, patiënt of diens behandelaar bij gezondheidsvraagstukken, diagnostisering en het vervolgen van effectiviteit van behandeltrajecten. 

 

VISIE

In de beleidsperiode 2021-2025 is het onze ambitie door het ontwikkelen en toepassen van kennis meerwaarde te creëren bij de diverse klanten van Diagnost-IQ met als doel de klant te ontzorgen en van de benodigde informatie te voorzien. Het is onze ambitie om te verbinden in ons netwerk van klanten en samenwerkingspartners, waardoor we voor iedere vraag met betrekking tot laboratoriumdiagnostiek een betrouwbare raadgever zijn. Door voor verschillende laboratoria (binnen en buiten onze eigen discipline) een vaste partner te zijn, kunnen we hogere volumina bereiken voor testen in eigen huis, dan wel betere service- en prijsafspraken realiseren en een duidelijke front office vormen voor de klant. Door kritisch te zijn op de toegevoegde waarde van een verrichting en de markt (financieel gezien en strategisch gezien) kunnen we de beschikbare middelen van Diagnost-IQ zo efficiënt mogelijk in zetten. Dit doen we door samenwerking en harmonisatie op de diverse locaties van Diagnost-IQ om zo de efficiëntie te verhogen en verspilling te minimaliseren, waardoor we onze financiële onafhankelijkheid kunnen vergroten. Het is onze ambitie om door participatief leiderschap in ons denken en doen, en het hebben van betrouwbare stuurinformatie, een goede zakelijke verhouding met klanten en leveranciers op te bouwen en een grote mate van professionele en zakelijke zelfstandigheid mogelijk te maken.

Strategie

Dicht bij onze klant staan, dat is waar het ons om gaat. Daarvoor zijn deskundige professionals nodig die op de juiste plek de goede dingen doen, die in verbinding met elkaar staan, die in zelfstandigheid besluiten kunnen nemen en daarbij oog hebben voor een efficiënte uitvoering. Daarbij heeft onze organisatie te maken met vele verschillende stakeholders zoals patiënten en cliënten, aanvragers uit verschillende zorglijnen, leveranciers, verzekeraars, ziekenhuizen, ketenpartners en medewerkers.

Eenieder heeft hierbij een eigen belang in de wijze waarop wij onze producten en diensten leveren. Dat kan met het beste product, de beste prijs of met de beste klantrelatie. Onze keuze is om ons op het gebied van laboratoriumdiagnostiek te onderscheiden door te focussen op de beste klantrelatie, of zoals door ons vertaald in: dicht bij de klant staan. Hierbij streven wij niet naar het beste of goedkoopste product, maar naar een relatie met al onze stakeholders die recht doet aan de belangen en vragen die zij hebben en de kwaliteitseisen die van onze producten en diensten verwacht mag worden.

Kernwaarden

Identiteit Diagnost-IQ Bij alles wat we doen binnen Diagnost-IQ handelen we vanuit onze vier kernwaarden, ons gezamenlijk kompas: kwaliteit, samen, positieve aandacht en verbeteren. Het creëert verbondenheid en zorgt ervoor dat we op dezelfde en een gedeelde manier met elkaar en met onze klanten omgaan. Door je te conformeren aan kernwaarden en daardoor aan een bepaald gedrag, laat je zien wie je bent. Dit vergroot de herkenbaarheid van en voor de organisatie.

Definities waarden identiteit Diagnost-IQ

 Kwaliteit

We streven er constant naar om goed werk af te leveren, consistent en betrouwbaar. Ons handelen is gebaseerd op het principe van 'doen wat we zeggen en 
zeggen wat we doen'. Kwaliteit betekent voor ons simpelweg de juiste zorg bieden, aan de juiste persoon, op het juiste moment, elke dag weer. We zorgen ervoor dat onze kennis en vaardigheden up-to-date zijn, nemen verantwoordelijkheid en gedragen ons professioneel en integer. Kwaliteit vormt de schakel tussen wat wij weten en kunnen en de behoeften van onze klanten.

Samen

Samen betekent voor ons dat we onze verschillende krachten bundelen en verbinding maken om onze doelen te bereiken. Het draait allemaal om duidelijke, 
open en eerlijke communicatie, elkaar betrekken, elkaar ondersteunen en vertrouwen opbouwen. We begrijpen dat we elkaar nodig hebben, dus we zijn flexibel, zoeken met elkaar naar oplossingen en vinden het normaal om feedback te geven en te krijgen. 
 

Positieve aandacht

Positieve aandacht is de kern van hoe wij samenwerken: met respect, begrip en betrokkenheid. We zetten ons allemaal in voor een omgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn en waar gezien en gehoord worden vanzelfsprekend is. Met een proactieve en open houding richten we ons op het positieve en hebben we oog voor elkaar. We nemen de tijd om complimenten te geven en successen te vieren, wat bijdraagt aan een plezierige sfeer.

 

Verbeteren 

Voor ons is verbeteren een groeigerichte mindset: uitdagingen zien we als kansen, nieuwe ideeën omarmen we. Onze benadering is creatief en innovatief, waarbij we out of the box treden en voortdurend alert zijn op opkomende trends en ontwikkelingen. Geleerde lessen passen we direct toe en voordat we verdere verbeteringen doorvoeren, evalueren we zorgvuldig. Ons werk draait om voortdurende ontwikkeling, waarbij we streven naar het beste in elkaar naar boven halen en het allerbeste voor onze klanten